piątek, 23 grudnia 2011

TUTORIAL - Świąteczne choinki z makaronu























 Dziś nie będzie recenzji, będzie za to pierwszy tutorial :) Nie makijażowy, a ozdóbkowy, a w zasadzie świąteczno-ozdóbkowy. No to start.

Co będzie nam potrzebne?

1. Brystol, najlepiej o kolorze zbliżonym do farby w spray'u.

źródło: habson.pl


2. Makaron "muszelki"

źródło: makaron-wielicki.com.pl

3. Farba w spray'u w dowolnym kolorze.

źródło: domplusdom.pl
4. Mocny klej, który sklei papier i makaron, ja użyłam kleju magicznego. Można go znaleźć w sklepach papierniczych.

źródło: blog.crafts.hopmart.pl        

5. Jakieś bibeloty do ozdobienia choinki: kryształki, koraliki, kokardki, cekiny, kolorowe sianko, piórka itd.

źródło: juppka.blox.pl  

I to wszystko z potrzebnych rzeczy. Teraz instrukcja, wykonanie bardzo proste :)


Instrukcja

1. Wycinamy z brystolu koło i dzielimy je na 4 równe części.

2. Ćwiartkę koła zawijamy, tym samym tworząc stożek i nadając naszej choince kształt. Jeśli ktoś chce, można przyciąć ją przy podstawie, aby nie kiwała się stojąc.


3. Klejem obklejamy małą część naszego stożka i przyklejamy do niej makaron. Najlepiej, żeby makaron stykał się ze sobą, żeby nie powstały między kawałeczkami duże przestrzenie. 
Szare to klej, żółte - makaron ;)
4. Gdy już obkleimy makaronem całą choinkę, musimy zaczekać do wyschnięcia kleju.

5. Gdy klej wyschnie, pryskamy całą choinkę farbą w spray'u. Najlepiej położyć dwie warstwy, żeby nie było prześwitów, bo po kilku tygodniach/miesiącach farba może blaknąć lub odpryskiwać.

6. Gdy farba wyschnie, możemy poprzyklejać do choinki różne bibeloty. Ja zdecydowałam się na kokardki i małe kryształki oraz korale z bransoletki, przez które przeplotłam czerwone sianko.

7. Przez pierwsze dni po sklejeniu choinki należy obchodzić się z nią w miarę delikatnie (lepiej nią nie rzucać ;) ), ponieważ makaron może się poodklejać. Choinką można cieszyć oko bardzo długo, moje wytrzymały już dwa lata i mają się świetnie :)


Wersja 2



Czego potrzebujemy?

1. Brystol.

źródło: habson.pl


2. Makaron "rurki"

źródło: otoprzepisy.pl
 
3. Farba w spray'u.

źródło: domplusdom.pl

4. Mocny klej, najlepiej magiczny.



Instrukcja:

1. Z brystolu wycinamy coś takiego, jak na zdjęciu poniżej. Przecinamy wszystkie linie, oprócz tych zaznaczonych na czerwono.

2. Miejsca zaznaczone na czerwono zginamy i z tego co powstało formujemy trójkąt o podstawie kwadratu.

3. Miejsca zaznaczone na niebiesko przyklejamy do siebie, aby stworzyć stabilną figurę.
4. Gdy już będziemy mieli stabilną figurę, możemy zacząć przyklejanie makaronu. Smarujemy klejem kawałek figury w dolnych partiach i przyklejamy do nich makaron, oczywiście od dołu do góry.

5. Gdy klej wyschnie i makaron będzie się mocno trzymał papieru, możemy zacząć malowanie. Psikamy całą choinkę farbą w spray'u, makaron od środka też. Inaczej będzie widać, że jest niedopracowana ;)



I mamy gotowe choinki :) Mam nadzieję, że tutorial Wam się spodobał i kiedyś go wykorzystacie.

Jeszcze raz dzisiaj życzę wesołych świąt :*

10 komentarzy:

  1. w tym roku już nie, ale może w przyszłym pomyślę nad sprawieniem sobie takich choinek :) bardzo fajny tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale faajne;D
    W tym roku to już za późno ale w przyszłym czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja włąśnie robie , ale z makaronu kokardki.!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurdeeeeeeee, szkoda, ze nie wiedziałam wcześniej, jak zrobić takie choinki, teraz mi się nie chce. Może w przyszłym roku

    OdpowiedzUsuń
  5. Też robiłam podobne z makaronu. Zapraszam do mnie: http://ika-bezika.blogspot.com/
    Moje makaronowe choinki: http://ika-bezika.blogspot.com/2011/12/hand-made-czyli-wasnorecznie-zrobione_23.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Oooo dwa lata temu też robiłam makaronowe choinki :D Ciągle żyją i stoją na meblach ;> Dobry tutek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne ! Napewno skorzystam :)
    Wesołych Świąt ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne;) Wesołych Świąt:*

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo pomysłowe te choinki-stroiki:D w przyszyłym roku taką zrobie:D
    zapraszam do siebie, obserwujemy:)?

    OdpowiedzUsuń
  10. Hey! I know this is kinda off topic but I was wondering which
    blog platform are you using for this website? I'm getting fed up of Wordpress because I've had problems with hackers and I'm looking at options for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.

    Review my homepage - Addiction to methadone

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...